Wikipedia

Rezultatele căutării

vineri, 15 iulie 2016

BUCUREȘTI - CAPITALĂ EUROPEANĂ !


BUCUREȘTI - CAPITALĂ EUROPEANĂ !

„- Îți place să fii mângâiată ? Să fii atinsă ? Să fii pipăită ? Să fii încinsă ? Îți place să simți respirația celuilalt lângă urechea ta ? Sau poate pe gât, ori pe față ? Îți place să încerci poziții noi ? Să începi rece și să sfârșești fierbinte, cu sudori ?
RATB !...  Cu noi, fanteziile tale devin realitate ! Autobuzele Videanu ! Încearcă-le ! RATB ! 30 de zile alături de noi ... la un preț ce sfidează concurența !(reclamă furnizată de Lelea Safta)

Ați auzit cu siguranță, doamnă primar general Gabriela Firea, de directivele NKVD pentru țările socialiste concepute de teroristul sovietic Lavrenti Pavlovici Beria ? Directiva 9: „Se va urmări ca funcționarii de stat (exclusiv organele de securitate și din industria minelor) să aibă retribuții mici. Aceasta se referă îndeosebi la sfera sănătății, justiției, culturii, respectiv la cei care dețin funcții de conducere.” Fără comentarii !
Voi dezbate doar Directiva 24 „Punctualitatea transporturilor de orice gen trebuie perturbată.”
Pentru a ne aminti cum era organizat transportul în comun în Bucureștiul primelor două republici nu trebuie să depunem eforturi prea mari. Stațiile mijloacelor de transport în comun erau de așa manieră amplasate încât să nu se poată face ușor transferul între ele. Sosirea în stații nu trebuia respectată ! Dotările, permanent insuficiente. Pe ici-colo s-a mai schimbat câte ceva în zilele noastre. În rest, se aplică, cu sfințenie, directiva NKVD. Exemple ? Cu duiumul !
Denumirea unei stații are principalul rol de a orienta rapid cetățeanul. Până la montarea indicatoarelor electronice cu numele stației și ora la care sosește autobuzul, troleul sau tramvaiul e necesară redenumirea multor stații, care, cu adevărat, să anunțe călătorul unde se află. La ce folosește numele unei stații gen dr. Grozovici sau Vasile Lascăr când mult mai utile ar fi denumirea Spitalul Colentina și Circul Globus (mutarea stației cu 100 de metri spre aleea circului).
La metrou există Piața Muncii (!). O ironie cumplită, suportată de țugulani de mai bine de 25 de ani ! În schimb, nu avem o stație cu numele poetului național, enciclopedicul Mihai Eminescu ! Nu am nimic cu Poenaru, inventatorul stiloului, doar un pic de invidie. El are dedicată o stație, Eminescu, enclopedicul națiunii, nu are ! Schimbați numele stației Piața Muncii cu Mihai Eminescu. Se află într-o zonă splendidă, demnă de marele poet, unde, în marele parc Lia Manoliu, se găsește Centrul Cultural Eminescu. Amenajată corespunzător, stația ar fi într-adevăr un semn de recunoștință față de cea mai mare personalitate a neamului.
Ați sesizat cum opresc șoferii în stație ? Nu la marginea trotuarului, cum se întâmplă prin toată Evropa (de aceea e și podeaua la nivelul trotuarului), ci  fix la un metru, ca bietul călător să simtă efectul coborârii de pe … munte !
Credeți că autobuzul / troleul, ce o ia imediat pe alt traseu, așteaptă celălalt autobuz, care tocmai vine din spate ? Coboară gâfâind bietul călător și când să urce în celălalt i se închide ușa, cu satisfacție, în nas. Educație enkadevistă !
Starea mijloacelor de transport. S-au făcut investiții serioase achiziționându-se masiv autobuze și troleibuze. De marcă. Fiabile. Primele loturi, fără aer condiționat și geamuri înguste-înguste ! Nu cred că este vară în care, cei care le-au achiziționat în frunte cu fostul primar Videanu, să nu sughită adânc. De la un timp, multe circulă fără a mai avea în funcțiune instalația electrică de semnalizare a traseului. O hârtie, prinsă în parbiz, poartă numărul de traseu al autobuzului ! Nici instalațiile video-audio nu prea funcționează. Jenant pentru o capitală europeană ! Deși ușile au butoane de semnalizare pentru coborâre, ele se deschid la fiecare stație, chit că nu urcă / coboară cineva. Toate astea duc la o uzură rapidă a mecanismelor. Întâmplător or fi făcut nemții acele butoane ?
Știu că utilizatorii nu sunt toți uși de biserică, dar neînlocuirea rapidă a geamurilor despărțitoare sparte, a barelor de la uși smulse, a mânerelor de susținere deteriorate, îndeamnă la vandalisme în cascadă. Când s-au achiziționat autobuzele nu s-au luat și piese de schimb ? Fostul doctor, primar general, azi pușcăriabil de soi, mărturisea cum i-a prins asupra faptei pe cei de la RATB, care au distrus parte din autobuzele noi pentru … piese de schimb ! Așa rămaseseră în funcțiune 1.100 din totalul de 1.300 !
Majoritatea mijloacelor de transport în comun de suprafață nu sunt spălate cu săptămânile.
S-au realizat noi tipuri de tramvaie. Românești. Dar ce folos dacă nu au aer condiționat ! Plus că merge ca o căruță, deși multe linii au fost reabilitate de curând. Linia 1, o linie extrem de solicitată, are un program de cursă CFR tip navetă. Din 15 în 15 minute, în care oamenii stau ca sardelele.  O capitală europeană în care metroul circulă la 10 minute în timpul zilei și doar până la ora 23 ! Și vrem ca lumea să circule cu acest mijloc de transport !?!
De ce nu se rezolvă rapid prinderea rău platnicilor ? Fără circ, prin darea unui bilet de 50 de lei și gata ! Sar rezolva instantaneu 90% din situații. Doar în cazul celor nu doresc să plătească amenda-bilet să se aplice procedura dură ! Cu mascați, 112 !...
Am mai spus. Nu sunt de acord cu gratuitatea transportului public. Și, în general, cu gratuitățile ! De regulă, ele ascund în spate mari șmecherii !
Desigur, se pot crea facilități unor grupe de vârstă (elevi, pensionari), situații speciale, prin reducerea acentuată a costurilor unui abonament. Chiar și cu 90%. Se acordă subvenții anuale de 500.000.000 lei. Din bani publici. De acord, dați subvenția, dar puneți și pensionarul / elevul să plătească un abonament anual de 50 de lei. Așa vom ști câți călători sunt cu adevărat.
Știți că prin aplicare de amenzi pentru lipirea a tot felul de afișe pe stâlpii RATB s-ar obține rapid banii dați ca subvenție / pentru piese de schimb ? Iar urbea ar arăta ca un oraș cu adevărat european. Problema afișajului e simplu de rezolvat, dar nu se dorește.
O ultimă problemă. Neapariția nici în acest an a biletului comun: metrou cu celalalte mijloacele de transport de la suprafață.
Am auzit că sindicatele (de tip mafiot !?!) pun tot felul de condiții ! Parcă ar păzi ca nu cumva directivele NKVD să fie încălcate. Am auzit de tot felul de matrapazlâcuri lucrative ale unor lideri cu Metrorex. Cât și despre furăciunile salariaților din bunul obștesc, am aflat tot de la dl doctor ! Primar general.
Doamnă primar general Firea, suntem de nouă ani în Europa cealaltă, la care am râvnit decenii întregi ! Civilizată !
Fiți în slujba și nu împotriva călătorului prin București ! Luați măsuri !
Cer relocarea și redenumirea unor stații, interzicerea afișajului pe stâlpi și ale locuri, spălarea mijloacelor de transport în comun, achiziționarea de noi autobuze, tramvaie, troleibuze, instruirea personalului aflat în serviciul călătorilor, bilet comun subteran-suprafață, eliminarea gratuităților totale.
Cer prea mult ? De aceea, reiau mesajul, poate-poate !
Toate bune?!



Sergiu Găbureac, utilizator, din când în când, al mijloacelor de transport în comun din București (România UE)

gsm_as@yahoo.com,  Tel.0731 936.615
Bucureşti - 39
Informația, o problemă ? O rezolvăm împreună.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu